Sidste Nyt

06. Nov 2018
Generalforsamling i PG Nord
Til medlemmer af PGN.

Indkaldelse til generalforsamling

PG Nord

Tid: torsdag den 29. november 2018. kl. 18.00
Sted: Kågen 12 Klitgård 9240 Nibe hos Flemming og Hugo

Klubben vil som sædvanligt være vært for en lettere anretning samt en ”ting” dertil.

Tilmelding senest tirsdag den 27. nov.

61665437 / arne.staun.soerensen@mail.dk

Nedenstående følger dagsorden for generalforsamling ifølge klubbens vedtægter.
Indkomne forslag til punkt 6 bedes fremsendt bestyrelsen senest kl.17:00 d. 22. november 2017.

1) Valg af dirigent.
2) Bestyrelsen aflægger beretning til godkendelse.
3) Arbejdsudvalgene aflægger beretning.
4) Kassereren forelægger det reviderede regnskab til godkendelse.
5) Godkendelse af budget, og herunder fastsættes næste års medlemskontingent.
6) Behandling af indkomne forslag.
7) Valg af Formand.
8) Valg af til 5 bestyrelsesmedlemmer.
9) Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen.
10) Valg af revisor.
11) Eventuelt.

Vel mødt.
Bestyrelsen



Arne Staun Sørensen
Brogade 22
9240 Nibe
tlf. 61665437
mail. arne.staun.soerensen@mail.dk

Du skal logge dig ind og tilmelde dig arrangementet

Se tilmeldings listen


03. Nov 2016
Generalforsamling 2016
Generalforsamling i PG Nord

Tid: Onsdag den 16. november 2016. kl. 19.00
Sted: Aalborg Universitetshospital Teknisk afdeling.

Mølleparkvej 9000 Aalborg (se nedenstående link)

http://map.krak.dk/m/akIVO

Klubben vil som sædvanligt være vært for en lettere anretning samt en ”ting” dertil.

Tilmelding senest søndag den 13. nov.
61665437 eller på PGNord


Nedenstående følger dagsorden for generalforsamling ifølge klubbens vedtægter.
Indkomne forslag til punkt 6 bedes fremsendt bestyrelsen senest kl.17:00 d. 9. november 2016.

1) Valg af dirigent.
2) Bestyrelsen aflægger beretning til godkendelse.
3) Arbejdsudvalgene aflægger beretning.
4) Kassereren forelægger det reviderede regnskab til godkendelse.
5) Godkendelse af budget, og herunder fastsættes næste års medlemskontingent.
6) Behandling af indkomne forslag.
7) Valg af formand.
8) Valg af kasserer.
9) Valg af op til 7 bestyrelsesmedlemmer.
10) Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen.
11) Valg af revisor.
12) Eventuelt.


Vel mødt.
Bestyrelsen



20. Mar 2016
Nødskærm og udstyrstjek
Nødskærm og udstyrstjek
Lørdag den 9. april 2016 kl. 10.00 – 16.00 afholder vi aktiviteten i Gistruphallen hal 1.
Klubben afholder det årlige tjek af klubbens udstyr, det vil sige, alt hvad vi ejer af skærme, hjelme, seler, radioer, oplader til radio, reserve skærme, m.m.
Alle der har noget udleveret ”SKAL” komme med udstyret, eller lade en anden stille med det.
Derudover vil der også være mulighed for at få sin reserveskærm efterset/pakket om.
Det opfordres til at alle elever møder op denne dag.
I er velkommen til at komme med jeres seler og skærm der kan efterses, når vi nu har en stor hal til rådighed.
Men første prioritet er alle reserveskærme og klubbens udstyr.
Der vil være en bid brød til middag, derfor er tilmelding nødvendig senest torsdag den 7. april på tlf. 61665437

Venlig hilsen
Arne Staun Sørensen
FORMAND


23. Okt 2015
Kørselsvejledning til GF 2015
Nedenstående link skulle give vejledning til hvordan man finder kantinen, som vi igen i år afholder general forsamling i.

http://map.krak.dk/m/akIVO

Du skal logge dig ind og tilmelde dig arrangementet

Se tilmeldings listen


15. Dec 2014
Ekstra ordinær general forsamling
Der er dags dato per mail indkaldt til ekstra ordinær general forsamling søndag d. 4 januar, Skrænten 2, Bislev 9240 Nibe.

Vel mødt
Bestyrelsen

Du skal logge dig ind og tilmelde dig arrangementet

Se tilmeldings listen


27. Nov 2014
Ny Paragliderklub i Nordjylland
Ny paragliderklub i Nordjylland.
Nogle af PGNords medlemmer har startet en ny paragliderklub hvor fokus udelukkende skal være på skræntflyvning.
PGNord ser frem til et godt udbytterigt og venskabeligt samarbejde med den nye klub og ønsker alt godt fremover.
Nye klubber plejer at booste initiativ og virkelyst og skabe ny dynamik indenfor vores sport.
I PGNord fastholder vi vores klublinie hvor fokus vil være på både skrænt og termikflyvning i både Danmark og udland. Det er vores holdning at termikflyvning er en vigtig del af sporten og vi ønsker fortsat at tilbyde vores medlemmer optræksfaciliteter der gør det muligt at flyve termik i vores del af Danmark.


07. Nov 2014
Referat fra årets generalforsamling
Så ligger referat fra årets generalforsamling på vores hjemmeside.
15 medlemmer deltog og vi havde en hyggelig aften med megen god PG snak :-)

Log ind og se referatet.

25. Mar 2014
Funcup bassano 2014
Funcup Bassano Mandag d.14/4 til og med onsdag d.16/4 (Søndag d. 13/4 er der registrering)
http://www.dhpu.org/images/News/FunCup_Invite14.pdf

Meld på arrangement så kan vi bruge sms liste .pbas

Du skal logge dig ind og tilmelde dig arrangementet

Se tilmeldings listen


25. Mar 2013
Ny instruktør
Finn Hammer har været på instruktørkursus og er nu instruktør i PGNORD. :-)

MVH
Jens



07. Nov 2012
Året foredrag!
Mads Syndergaard, top erfaren PG pilot, kommer og holder foredrag om sine oplevelser gennem 20 års paragliding.
Ud over sine oplevelser vil Mads fortælle om hvordan man som skræntpilot kan udvide sin flyvehorisont og få mange flotte oplevelser ved at forbedre sine evner til termikflyvning.
Vi har en forventning om at Mads vil krydre sin fortælling med oplevelser og anekdoter fra de utallige konkurrencer han har deltaget i.
Log ind i Paralog og tilmeld dig arrangementet.
OBS! Bemærk ændret dato!!!

LINK

06. Nov 2012
Generalforsamling 2012
Så er årets generalforsamling afholdt.
En hyggelig aften med livlig debat.
Log ind og se referatet.

14. Nov 2011
X-Alps´11 Nyt
RedBull X-Alps...er ankommet med posten!!! For dem af jer som ikke fulgte med i X-Alps ´11, så er der håb forude. Klubben køber dvden med X-Alps 2011 og forventer at lave en hyggelig aften på en mørk vinteraften.
Skulle nogen have interesse i at hjælpe med et sådan arrangement så må de gerne kontakte mig.

Ses til en aften sprængfyldt med action, paragliding og storslået Alpe-natur, fra Salzburg til Monaco...

MVH
Lars

08. Nov 2011
Referat fra årets generalforsamling
Så er referatet fra årets generalforsamling uploaded.
En rigtig hyggelig PG Nord aften i samarbejdets ånd.
Log ind i Paralog og check ud hvad er blev besluttet.

27. Okt 2011
sted generalforsamling
Så er der fundet et sted til vores generalforsamling d. Mandag d. 7 Nov
Afholdes ved Teknisk Afd. Aalborg Sygehus Syd : LINK

10. Jul 2011
Opfordring til ny sommerlejr/arrangement
Da vejret ikke så lovende ud for årets sommerlejr til Samsø valgte vi at aflyse den. Desværre har det ikke være muligt at få arrangeret en alternativ weekend da sommerlejr-team-folket har været optaget af forskellige grunde. Derfor forhindrer det selvfølgelig ikke andre Ildsjæle i at gi sig i kast med lignende arrangement. Det kunne f.eks. være en spontan grill-tur til et flyvested på en god flyvedag :o)
Jan Lønstrup går b.la og pønser på at få afviklet vores evigheds konkurrence "PGNord Open" og her mangler han medhjælpere!!

Bare en lille opfordring...det kunne jo være så hyggeligt...

MVH
Lars

01. Maj 2011
Vil du prøve optræk?
Der vil blive forsøgt afholdt en dag med introduktion til optræk i en weekend i maj.

Vi satser på en dag med roligt vejr der egner sig til skoleoptræk.

Så har du lyst til at snuse lidt til optræksprocedurer eller bare skal have opfrisket inden termiksæsonen, så tilmeld dig her på siden.


Mvh. Morten T

24. Feb 2011
Påsketur til Bassano
Året FunCup og Bjerg DM er arrangeret af Lars Funder og Marcus Malmquist.
De har vist fået en aftale om fint flyvevejr i hele perioden :-)

Se under kalender og meld dig til hvis du er bjergsulten.

Yderligere opplysninger på DHPUs hjemmeside under PG-Eliten

07. Feb 2011
Referat bestyrelsesmøde
Log ind og se under referater.

MadsU

11. Jan 2011
Sæsonen 2011
Sæsonen 2011 står for døren!
Herunder oplistes kort hvad man som paragliderpilot i PG Nord bør holde øje med og evt. tilmelde sig.


1.
Klubben afholder skærmcheckdag her i det tidlige forår. Hold øje med arrangementskalender og tilmelding her på siden.

2.
Klubben holder reserveskærmspakkedag som vanligt inden termiksæsonen for alvor begynder. Hold øje med arrangementskalender og tilmelding her på siden.

3.
Påsketur til Bassano. Det forlyder at der vil blive afholdt Fun cup og Bjerg DM. En fin tur til dem der gerne vil prøve at flyve i bjerge under trygge forhold og samtidig opleve hele den internationale paragliderverden i fuld udfoldelse. Påsken falder sent, så der kan nok forventes godt vejr J Der vil ikke blive skolet på denne tur.

4.
Samsøtur / PG Nord Open. Freddy har lovet at være primus motor på det festlige sommerarrangement. For piloter der ikke har prøvet at flyve på Samsø før er det et must. Hold øje med arrangementskalender og tilmelding her på siden.

5.
Køssen – uge 35! Årets klassiker med bjergskoling. Der er planer om at indbygge et par flexible dage hvis vejret nu skulle drille lidt. Et dejligt sted også for elever. Hold øje med arrangementskalender og tilmelding her på siden.

Derudover vil Thomas Rødtnes forsøge at afholde månedlige klubaftener. Følg med på hjemmesiden.
I Bestyrelsen har vi lovet hinanden at blive bdre til at huske grillen på de lune sommeraftener til afterflying J

Andet interessant:

X-alps: 17 juli går det løs. Følg det på nettet med live tracking.
http://www.redbullxalps.com/info/race-launch.html

Nordic open 2011. I Portugal i år. Mads S arrangerer. 25-30 juni. Hyggelig uhøjtidelig konkurrence. Tag evt. med som turist og flyv lidt turistflyvning hvis ikke du er til konkurrencer, eller gerne vil checke det lidt ud. Det er spændende at følge.
http://www.nordic-open.eu/

WM i Piedrahita. Fantastisk arrangement at følge som paraturist. Havde selv en kanon tur til Mexico til sidste WM.
http://www.piedrahita2011.com/piedrahita2011/news

EM i St Andre, Frankrig.
http://www.para-euro2012.fr/

Morten T


08. Dec 2010
Kontingent 2011
Hej alle PGNORD folk

Så er det blevet tid for betaling af kontingent for 2011.

Da DHPU har hævet udgiften til ratingkort med 300 kr bliver årets kontingent sat til 750 kr for aktive piloter og elever,
som det blev besluttet på årets generalforsamling.

Sekundær piloter forbliver på 350 kr.

Beløbet indsættes på konto : Reg 3266 Nr 3201621208
inden d. 20 Dec. 2011
NB. Husk navn og medlems nummer

Er der spørgsmål til ovenstående så ring til kasseren,
han svarer gerne på spørgsmål :-)

PS. Denne meddelse er også sendt ud som mail. så hvis du ikke har modtaget nogen mail, kontroller venligst i paralog.

God jul og godt nytår til alle.

Mvh Kasseren Zulu



Søren Jensen
Klinisk Medicotekniker
Aalborg sygehus
Telf. 99324709
E- mail :soje@rn.dk


09. Nov 2010
Nyt referat
Nu foreligger referat fra årets generalforsamling.
17 medlemmer var mødt op til en hyggelig aften med pizza og pg snak.
Formanden genvalgt.
Thomas Rødtnes ny i bestyrelsen!

22. Okt 2010
General forsamling
Generalforsamling i PGNord

Tid: kl. 19:00, 8. november 2010.
Sted: Filstedvejen skole.

Klubben vil som sædvanligt være vært for en lettere anretning samt en ”ting” dertil.

Nedenstående følger dagsorden for generalforsamling ifølge klubbens vedtægter.
Indkomne forslag til punkt 6 bedes fremsendt bestyrelsen senest kl.17:00 d. 3. november 2010.


1) Valg af dirigent.
2) Bestyrelsen aflægger beretning til godkendelse.
3) Arbejdsudvalgene aflægger beretning.
4) Kassereren forelægger det reviderede regnskab til godkendelse.
5) Godkendelse af budget, og herunder fastsættes næste års medlemskontingent.
6) Behandling af indkomne forslag.
7) Valg af formand.
8) Valg af kasserer.
9) Valg af op til 7 bestyrelsesmedlemmer.
10) Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen.
11) Valg af revisor.
12) Eventuelt.


Vel mødt.
Bestyrelsen


10. Okt 2010
Den skjulte klub i klubben
Udover at vi i PGNord er rigtige gode til at flyve paraglider, så ligger der også en lille "skjult klub" i klubben. Her bliver der løbet og cyklet i vildskab...
Det er værd at nævne, at Jeppe Garde har løbet en 1. plads hjem på Team PGNord lørdag 9okt til Xtreme Mandehørm Aalborg...og det er sgu sejt :-) Tillykke J.G.
Skulle man have lyst til at dyrke lidt motion nu hvor der er så langt mellem flyvedagene, så hægt dig på "den skjulte klub" i PGNord...her løber eller cykler vi og der er plads til alle :-)
Har også hørt at nogen spiller badminton!

MVH
Den uofficielle skjulte klub i klubben
Lars Bo

10. Aug 2010
NYT Juniorseletøj
Hej Alle

Da flere af klubbens medlemmer har udtrykt ønske derom - er der for den nette sum af 1350DKK indkøbt et "kids" seletøj - til tandemflyvning. Seletøjet passer til børn fra ca 8 år og opefter (dog ikke voksne børn!:-)).

Formålet med indkøbet er at kunne dele vores store fritidsinteresse med småfolket blandt familie og venner.

Som alt andet udstyr i klubben er seletøjet registreret i "udstyrslisten" og kan lånes på lige fod med alt andet.

Mads U

27. Jul 2010
PRESSEMEDDELELSE
Da der har været nogle misforståelser om paragliding i medierne i forbindelse med ulykken i Nr. Lyngby, har bestyrelsen udsendt følgende pressemeddelelse til Nordjyske.

PRESSEMEDDELELSE VEDRØRENDE PARAGLIDING I OMRÅDET OMKRING LØKKEN

Paragliderklubben Nordjylland er dybt berørt af den tragiske ulykke hvor en tysk turist er omkommet i forbindelse med paragliding i Nr. Lyngby. I følge politiets konklusion skyldes den tragiske ulykke en pilotfejl kombineret med kraftig vind.

Da der i kølvandet af ulykken er fremkommet en del misvisende og forkerte oplysninger om paragliding, vil vi gerne præcisere hvilke forhold der gør sig gældende vedrørende denne sport. Paragliding dyrkes af cirka 500 aktive, danske piloter, som er organiseret under Dansk Hanggliding og Paragliding Union. For at opnå et paraglidercertifikat, som giver ret til at flyve en paraglider, kræves en uddannelse som typisk varer et år. Denne uddannelse er godkendt af Statens luftfartsvæsen, som også fastsætter øvrige regler for flyvning med paraglider. For altid at sikre at paragliderpiloten har de nødvendige færdigheder der kræves for, at kunne flyve paraglideren på sikker vis, skal paraglidercertifikatet fornys hvert år. Udenlandske piloter skal kunne fremvise et tilsvarende flyvecertifikat. Paragliding under de rette betingelser, er derfor en relativ sikker sport med få ulykker. For at kun flyve med en paraglider kræves helt specielle vejr- og vindforhold. Vinden skal være jævn og have en bestemt retning. Disse vejr- og vindforhold forekommer relativt sjældent og på årsbasis er der derfor kun et begrænset antal dage hvor det er muligt, at flyve med paraglider i Løkken.

Hvert år tiltrækker de unikke paraglidermuligheder i området omkring Løkken et stort antal turister. Også udenfor højsæsonen til glæde for turisterhvervet i Nordjylland. Paragliderklubben Nordjylland har af denne grund udgivet en brochure til paragliderturister med sikkerhedsanvisninger angående flyvning i Løkken. Brochuren indeholder også en opfordring til ikke, at flyve i området hvor sommerhusene ligger tæt på skrænten i Furreby. Dette initiativ har Paragliderklubben Nordjylland taget for, at udvise hensyn til områdets sommerhusejere og gæster. Brochuren er udarbejdet på både tysk og engelsk og ligger på turistkontorerne i både Løkken og Lønstrup. Yderligere er brochuren sendt til den tyske og de nordiske landes paragliderunioner.

Jens Hassing
Instruktør og medlem af bestyrelsen i Paragliderklubben Nordjylland


20. Jun 2010
Samsø-lejr med success
Efter 3½ dage på Samsø med flyvning, sol, lidt regn og en god portion hygge, så afsluttes sommerlejr 2010 med følgende udmeldinger
"Vi er klar igen næste år..."
Lejren bød på flyvning 2 dage, meget sol og lidt regn.
Alle piloter var i luften inkl. elever.

En speciel tak skal lyde til arrangørerne af Samsø Windfestival som havde valgt at sponsorere et beløb til klubbens deltagere på Samsø lejren 2010.

Yderligere skal Freddy have tak for lån af telt samt div. udstyr. Freddy, uden dig var der ikke Tyroler-telt og vi var alle gået ned på udstyr... ;-)

Samsø lejeren genopstår næste år igen, samme tid og sted...det er bare hygge!

Samsø´eske hilsner fra
Jan & Lars

19. Maj 2010
PGNord Klubtøj
Så er den anden omgang af klubtøj hos trykkeren for at få lavet logo.
Til dem som ikke nåede at få bestilt en lækker T-shirt med PGNord´s nye logo, så er der håb forude.
Klubben har et lille lager af forskellige farver og str. T-shirts. Ønsker man at købe en af disse T-shirts kan man rette henvendelse til mig på mail larsbjensen@hotmail.com

Ps: Jeg sender ikke tøjet med post!! man skal selv afhente/arrangerer levering på skrænten :-)

Lars

02. Apr 2010
Klubtøj
Så er der nye klub T-Shirt, Polo & Jakke på banen igen.

Fredag d. 2 april til 18 april 2010 er der åben for bestilling af trøjer.
Man kan vælge mellem 3 typer T-shirts, 1 type Polo og 2 typer fleece Jakker. Alle kan vælges i flere farvekombinationer!

Se nogle udvalgte farvemodeller (ud af mange farvekombinationer) her på hjemmesiden under galleri 13-08-2009

...vildt flot PGNord tøj :-)
til en absolut rimelig pris


MVH T-shirt team
Marianne & Lars

07. Mar 2010
Nye hjælpeinstruktører
Efter et rigtigt godt instruktørkursus lørdag d. 27 februar som PGNord var vært for (Jens, Mads & Zøren) på Fasterholt, har Paragliderklubben Nordjylland fået to nye hjælpeinstruktører.

Søren Søndergaard PP4
og
Jesper Bak Larsen PP4


Velkommen i instruktørgruppen til de to nye hjælpeinstruktører. Vi håber at se jer begge som et par ildsjæle-instruktører i løbet af 2010 :-)

MVH
Instruktørgruppen/Lars Bo Jensen

06. Mar 2010
Repræsentantskabsmøde
Til dem der evt. ikke skulle være tilmeldt nyheder fra DHPU er følgende invitation tikket ind:

Hermed til kalenderen.

Dansk Hanggliding og Paragliding Union holder repræsentantskabsmøde,

Lørdag den 6. marts 2010, kl. 13.00.
Mødet starter med frokost kl. 11.30.

Sted og dagsorden følger senere.

God weekend.


21. Feb 2010
Lukker for tilmeldinger
Interessen for at deltage i førstehjælp har været så stor at vi bliver nød til at stoppe for flere tilmeldinger.
Det er kun godt at se de mange tilmeldinger, hvilket kun bekræfter vi skal have førstehjælp ind som et fast punkt hver år.
Der vil blive afholdt nyt kursus til næste efterår, sandsynligvis slået sammen med øvrig parapro 2-3
teori.

11. Jan 2010
Ratingkort
Hej Alle

Så har jeg modtaget ratingkort til dem som skal have sådan et og har betalt kontingent samt ansvarsforsikringen i orden.

I får dem når vi ses - alternativt kan i sende en frankeret svarkuvert til mig.

Mads Ullitz
Blegkilde Alle 34 st.tv.
9000 Aalborg

08. Dec 2009
Kontingent 2010
Vedr.: Kontingent for 2010 i PGNord

Hej Alle!

Som vedtaget på generalforsamlingen er kontingentet for 2010:

Aktiv - 450DKK.
Sekundær – 350 DKK

Beløbet bedes overført til klubbens konto i Danske Bank - senest 31. december 2009.

Reg.nr.: 3266 Kontonr.: 3201621208

HUSK – Navn og ID-nummer!

Du kan evt. selv logge ind i ”Paralog” og se hvad din saldo er og dermed hvad du skal indbetale.

Da det er forbundet med administration og udgifter at udstede ratingkort – vil disse ikke blive bestilt til de medlemmer der ikke har betalt til tiden. Dog vil der være et ”opsamlingsheat” i marts måned. Herefter må der påregnes et ekstra gebyr. Der skal samtidig gøres opmærksom på at en gyldig ansvarsforsikring er en forudsætning for udstedelse af ratingkort.

Som i måske har læst i DHPU-nyt – så har DHPU hævet gebyret for ratingkort fra 100DKK til 400DKK. Denne ekstra udgift er klubben nød til at sende videre til medlemmerne. En ekstra opkrævning på 300DKK til dem som har fået udstedt ratingkort må derfor forventes i løbet af 2010. Da vi ved at nogle af klubbens medlemmer ikke er aktive piloter – men er ”støttemedlemmer” som vi jo er glade for - vil vi allerede nu gøre opmærksomme på at vi har et medlemskab som hedder ”sekundær”. Som ”sekundær” er man medlem af klubben på lige fod med aktive medlemmer – men man får ikke udstedt ratingkort gennem PGNord.
Ønsker du at overgå til ”sekundær” indbetales 350DKK i stedet for 450DKK.

Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte Kassemesteren (40601563) eller Chefinstruktøren (40887779).

Med venlig hilsen

På bestyrelsens vegne

Kassemester - Søren Jensen
Chefinstruktør - Mads Ullitz


27. Nov 2009
Gratis PGNord-stickers
SÅ ER DET HER, GRATIS PGNORD LOGO KLISTERMÆRKE
Sæt det på din bil, hjelm, kones bagdel el. lignende ;-)

Vores salg af klubtøj er gået bedre end forventet (100 dele mod forventet 60 dele), og er derfor kommet ud med et pænt overskud! Derfor har bestyrelsen i PGNord valgt at bruge de ekstra penge på nogle gratis klub-klistermærker bl.a.

Klistermærkerne bliver uddelt af mig når vi mødes på skrænten, de fås i to farver og to størrelser. Sort/lime, Sølv/lime, 5X3cm og 21X13cm.
Max 4stk pr. person

Vi ses til gratis klistermærke-komsammen på skrænten :-)

Cheers
Lars

20. Nov 2009
Opgraderinger + teori
Hej Alle

Freddy P er opgraderet til PP2
Ruben R er opgraderet til PP3

Tillykke!:-)

-------------------------------
Som afslutning på PP2 og PP3 teori blev der afholdt den sædvanlige prøve.

ALLE bestod - tillykke med det:-)

Tak til Morten T, Christian Drud og Jens H for god og kompetent undervisining!

Chefen

05. Nov 2009
GENERALFORSAMLING AFHOLDT!
Så er den årlig generalforsamling afholdt.
17 medlemmer var mødt frem en hyggelig aften med pizza og øl/vand.

Log ind og læs referatet i paralog.

Af hovedpunkter kan nævnes:

Formanden genvalgt.

Freddy ny i bestyrelsen og Lars Bo Jensen er trådt ud af bestyrelsen efter eget valg.
Velkommen til Freddy i bestyrelsen og samtidig stort tak til Lars Bo Jensen der har ydet et stort arbejde med at få styr på vort materiel og samtidig få indført sikkerheds rutiner omkring vedligeholdelsen af vort grej. Samtidig har Lars Bo været primær tovholder på projekt nye T-shirts.
Vi håber selvfølgelig du fortsætter dine skolingsaktiviteter med fortsat ildhu.

472 km fløjet fra Skivum i år

Morten Olesen vinder XC ligaen :-)

Stor skolingsaktivitet med mange engagerede elever.

Endnu en sæson uden uheld og ulykker.





04. Nov 2009
GENERALFORSAMLING 4. NOV
Der afholdes Generalforsamling i PGNord d. 4. november kl 19 på Filstedvejensskole.

Indbydelse er sendt ud til alle på mail.

Vel mødt:-)

Bestyrelsen

08. Okt 2009
Bestyrelsesmøde 29/10-09
Bestyrelsen i PGNord afholder bestyrelsesmøde d.29 oktober 2009 i Aalborg kl1900
For at se dagsorden til møde klik ind under paralog og se referater.
Hvis man har forslag, ideer osv. så skal det mailes til bestyrelsen senest dagen før mødet.

MVH
PGNord Bestyrelsen


02. Sep 2009
Instruktørmøde 8. okt.
Der afholdes instruktørmøde 8. oktober.

Hvis du/i har noget som instruktørene skal snakke om er du/i velkommen til at ringe/maile eller andet til én af instruktørene.

Ris, ros, noget der skal gøres anderledes, forslag, spørgsmål.........osv

Hilsen

Mads U

16. Aug 2009
ParaPro - Opgraderinger
Hej Alle!

Så er følgende blevet opgraderet:

Ruben Hyldgård - pp2
Henrik Sørensen - pp3
Jonas Andreasen - pp3

Til lykke!:-)

Mads U

13. Aug 2009
PGNord får nyt tøj :-)
Så er den nye klub T-Shirt, Polo & Jakke på banen.

Fredag d. 14 august er der åben for bestilling af trøjer. Man kan vælge mellem 3 typer T-shirts, 1 type Polo og 2 typer fleece Jakker. Alle kan vælges i flere farver!

Se få (ud af mange flere) udvalgte farvemodeller her på hjemmesiden

...vildt flot PGNord tøj :-)
til en absolut rimelig pris

MVH T-shirt team
Marianne & Lars


03. Aug 2009
Bestyrelsemøde 12/8-09
Bestyrelsen i PGNord afholder bestyrelsesmøde d.12 august 2009 i Aalborg kl 18.
For at se dagsorden til møde klik ind under paralog og se referater.
Hvis man har forslag, ideer osv. så skal det mailes til bestyrelsen senest dagen før mødet.

MVH
PGNord Bestyrelsen



11. Jul 2009
Nye skoleskærme
PGNord har fået to nye skoleskærme.
Se billeder af dem og andre informationer ind under "Klubforum - PGNord har fået to nye skoleskærme"

God flyvning, elever :-)


19. Jun 2009
PG Nord piloter på XC - ny DK OLC rekord
Den 17. juni tog flere PGN piloter til Fasterholt for at flyve termik.
Det blev til flere fine distanceture.
Lars F fløj til Laven (45,6 OLC km)
Morten O til Værum ved Randers ( 76,8 OLC km)
Mads S til Hadsund 122.6 OLC km; NY
DANSK REKORD :-)) Morten O var indehaver af den gamle rekord på 116 km fra sidste sæson.

Morten O har dog stadig rekorden på fri distance 111 km.

Dejligt at se at det er PG Nord piloter der kæmper om rekorderne :-)

Morten T.

08. Maj 2009
Nye radioer og tilbehør
Klubben har anskaffet sig 3 nye radioer (Nr. 59, 60 & 61) af mærket Yaesu VX-170, 3 nye håndmikrofoner og en bordlader.
Radioerne er udstyret med et 1400mAh batteri, bælteclips og en tilhørende lader!
De to af radioerne skal primært bruges til optrækspladsen i Skivum men kan også bruges til andre formål.

Hvis du låner/eller har en af klubbens radioer så husk følgende:
-Laderen slår ikke automatisk fra når batteriet er opladt på radioen.
-Hvis radioens batteri opbevares et koldt sted (feks en uopvarmet garage om vinteren) nedsættes levetiden på batteriet.
-Har du ikke forstand på anvendelsen af radioens menu/opsætning så rådfør dig med en person som kender til radioen FØR DU FORSØGER på egen hånd!!

Menu/opsætningen af radioerne er meget avanceret og kræver en del tid at programmere.

God flyvning
Lars Bo Jensen

07. Apr 2009
Bestyrelsesmøde 18 april´09
Bestyrelsen i PGNord afholder bestyrelsesmøde d.18 april i Lønstrup kl 18.
For at se dagsorden til møde klik ind under paralog og se referater.
Hvis man har forslag, ideer osv. så skal det mailes til bestyrelsen senest dagen før mødet.
I tilfælde af flyvevejr ved vestkysten, så vil de første ideer blive ”luftet” på skrænten :-)

MVH
Bestyrelsen PGNord


10. Mar 2009
Invitaion til konference om fritidspolitik
Klubben har modtaget nedenstående fra Aalborg kommune. Umiddelbart er der ingen tilmeldinger fra bestyrelsen, så sidder der en ivrig deltager bag skærmen lige nu er det bare med at melde ind.

Mvh.
Formanden

PS. Ved evt. tilmeldelse og deltagelse får man den originale invitation at se, så hvad venter i på? ;-)

Til alle foreninger, aftenskoler og andre med interesse
for fritidsområdet
Konference om Fritidspolitik
-Skal lokaletilskuddet laves miljørigtigt - så der gives mere til de faste
udgifter og mindre til forbrugsudgifter?
-Skal der betales gebyr for brug af haller og sale i weekenden?
-Skal lokaletilskud for over 25 årige afskaffes?
-Skal aftenskolerne forpligtiges til at gøre virksomhederne sundere?
-Skal aktivitetstilskuddet ændres, så dem der er meget aktive får meget,
mens dem der kun er lidt aktive får mindre?
- og hvorfor i det hele taget lave noget om?
Folkeoplysningsudvalget i Aalborg Kommune har gennem længere tid
arbejdet med at udvikle et debatoplæg, der kan bruges i processen frem mod
en ny og fremadrettet fritidspolitik. Derfor indbyder Folkeoplysningsudvalget
alle foreninger, aftenskoler og andre interesserede parter til at være med til at
udforme en ny politik for fritidsområdet.
Folkeoplysningsudvalget er af den opfattelse, at de eksisterende
fritidspolitiske retningslinjer generelt er gode og formålstjenstlige for
foreningslivet, men at der er en række elementer, der skal sættes til debat.
Alle interesserede parter opfordres til at deltage aktivt i debatten – Dét kan få
afgørende betydning for jeres forening de næste mange år frem!
Den fritidspolitiske konference foregår
Tirsdag den 17. marts kl 17 – 21
I Skalborggaardhallen
Hobrovej 437
9200 Aalborg SV
Hver forening og aftenskole kan sende to repræsentanter. Tilmelding sker til
Kultur- og Fritidsafdelingen på mail: bc-kultur@aalborg.dk senest den 16.
marts kl 12.00.
Send følgende ved tilmelding:
-Navn på den forening i repræsenterer
-Navn på deltagerne
-Deltagernes rolle i foreningen (formand/kasserer etc.)
-Telefonnummer I kan kontaktes på
Program for den 17. marts
Kl. 17.00 Velkomst ved formand/Keld Jensen
Kl. 17.10 Oplæg om kommunal fritidspolitik v/ Bjarne Ibsen,
Syddansk Universitet
Kl. 17.40 Oplæg til café-drøftelser
Kl. 17.50 Pause
Kl. 18.00 Café-drøftelser
Kl. 19.00 Pause med en let servering
Kl. 19.30 Café-drøftelser
Kl. 20.45 Opsamling og tak for i dag.
I løbet af næste uge fremsendes et debatoplæg, som der tages udgangspunkt i
på konferencen den 17. marts.
Aalborg Kommunes nuværende fritidspolitiske retningslinjer kan ses på
følgende link: Tryk Her


Vel mødt!
Med venlig hilsen
Keld Jensen Erik Kristensen
formand for Folkeoplysningsudvalget områdechef

03. Mar 2009
Efterlysning af klubudstyr
Kære PGNord medlemmer

På luftdygtighedsdagen 1 marts 2009 måtte vi konstaterer at klubben mangler 2 radioer.
Hvorvidt om de er forsvunden eller bare "glemt" et sted ved vi ikke.
Derfor beder jeg alle der enten har haft klubradioer lånt med hjem eller med på en klubtur om at check en ekstra gang.
Det drejer sig om 2 stk. Yaesu VX-170, den ene med lader. De har klubudstyr nr. 124 og 125. Serie nummeret på dem er 7J270803 og 7J270802 (dette findes under batteriet på radioen).
Udover disse 2 radioer mangler vi nogle lader til radioer og en håndmikrofon!!

Hvis du har kendskab til noget af overnævnte manglende klubudstyr så ring/mail venligst til mig på tlf. 20 95 99 77 larsbjensen@hotmail.com

Ellers var det en rigtig hyggelig dag 1 marts med mange fremmødte. Tak for hjælpen og jeg håber alle fik noget ud af dagen :-)

MVH
Lars

25. Feb 2009
Repræsentantskabsmøde i DHPU
Jeg har modtaget flg. fra DHPU:

Kære klubformænd,

vi minder om repræsentantskabsmødet
Lørdag den 7. marts 2009

og fristen for tilmelding til mødet er fredag den 27. februar.
Ring 46141501 eller send en mail til sekretariat@dhpu.dk for tilmelding.

Med venlig hilsen
DHPU"s sekretariat
KDA-Huset
Lufthavnsvej 28
4000 Roskilde

Fra bestyrelsen deltager indtil videre:

Mads Ullitz
Jesper Bak Larsen
Lars Bo Jensen
Søren Søndergaard (hvis arbejde tillader)

Skulle der være andre i klubben der har lyst til at deltage i dette arrangement er i mere end velkomne. Tilmelding kan ske ved direkte henvendelse hos DHPU eller undertegnede.

Søren Søndergaard
Mail til alstrup54@hotmail.com eller
ring på telefonnr. 61674051

23. Feb 2009
PGNord´s nye lager
PGNord har anskaffet sig et lille reservedels lager.
På lageret (en lille kuffert) kommer der til at ligge nye karabiner, rip-stop tape, accelerator kroge med liner og mange andre smådele.
Lageret opbevares af klubben Materiale Koordinator (i dette tilfælde mig) og KUN til brug på klubbens eget udstyr. Dvs. der sælges ikke dele til klubben medlemmer eller andre personer.
Ideen er at vi hurtig afhjælper feks. en skærm i at bliver ”groundet” flere uger ved evt. at lave en midlertidig reparation af klubbens udstyr. Yderligere skal det give Materiale Koordinatoren mere overblik over klubben udstyr. Hermed sagt, absolut ikke ansvaret for klubben udstyr samt luftdygtighed.
Ved enhver form for skade på klubbens udstyr, så SKAL Materiale Koordinator kontaktes før en reparation kan udføres på klubudstyret. Dette gælder alle former for skader på klubudstyret.

Til syning af nye liner har vi i klubben valgt at bruge dette sted LINK

Vi har alle i klubben et fælles ansvar/interesse i at klubbens udstyr bliver behandlet med respekt og omtanke. Derfor opfordrer jeg selvfølgelig alle i PGNord til at passe godt på vores paragliderudstyr.
”Det kunne være dig der skulle flyve i vores fælles klubudstyr en dag!!”

MVH
Lars
Materiale Koordinator

04. Feb 2009
Ratingkort 2009
Hej!

Jeg har fået ratingkort for 2009

Jeg deler ud af dem når vi ses - de kan også afhentes hos mig.

Alternativt kan de sendes - i så tilfælde
sendes en frankeret retur-kuvert til mig:

Mads Ullitz
Kirsebærhaven 1
9270 Klarup

Lyder måske lidt bøvlet for jer - men det spare mig for en masse bøvl

Hilsen Mads U


01. Feb 2009
Nødskærms-dag 28Marts 09
Så byder PG Nord og Mogens Clausen igen på ompakning af reserveskærme.
Der bliver mulighed for ophængning i "loft", så du får prøvet at kaste reserveskærm fra eget seletøj.
Mogens Clausen giver råd og vejledning i forhold til, at pakke reserveskærm. Øvrige instruktører hjælper til.
Vi mødes i Gistrup Idrætshal, Hadsundvej 407, Gistrup, kl. 12.00 og slutter kl 20.00. Klubben byder på en forfriskning og noget at spise.
Husk dit eget seletøj og reserveskærm.
Har du spørgsmål ring til Jan Lønstrup

22. Jan 2009
Er dit flyvegrej iorden?
Er det lang tid siden at du har inspiceret dit eget flyveudstyr og er i tvivl omkring luftdygtigheden af det,
eller måske er du elev eller har været elev og fløjen i klubbens udstyr
eller bare trænger til en hyggelig og lærerig aften,

så læs "Luftdygtighedsdag 1marts 09" under Aktiviteter-Klub på hjemmesiden...

Vel mødt til en god aften

MVH
Smeden Lars

21. Jan 2009
Bestået teori
Hej!

Følgende har netop fået godkendt deres teoriprøver:

Kenneth Andersen, PP2
Henrik Sørensen, PP2
Benny Bunk, PP2
Jesper Bak Larsen, PP2+3
Maja, PP2
Georg G, PP2
Bent Christensen, PP2
Jeppe Garde, PP2

Flot gået og
Tillykke til jer!:-)

Mads U

16. Jan 2009
Uddeling af Ratingkort
Hej!

Jeg har fået ratingkort for 2009

Jeg deler ud af dem når vi ses - de kan også afhentes hos mig.

Alternativt kan de sendes - i så tilfælde
sendes en frankeret retur-kuvert til mig:

Mads Ullitz
Kirsebærhaven 1
9270 Klarup

Lyder måske lidt bøvlet for jer - men det spare mig for en masse bøvl:-)

--------------------------------------------------
Hej!

Sæson 2009 er lige om hjørnet.....(så´rn næsten da) og det er snart tid til at få fornyet ratingkort. De vil blive bestilt så snart KDA er klar til at modtage bestillinger.

MEN:

1) Er der nogle parapro 3 eller 4 som mener at de skal opgraderes??
- i så fald skal de sende en mail til mig.

2) Ikke alle har en ansvarsforsikring hos DHPU. Det er selvfølgeligt også helt okay hvis bare man har den et andet sted - men absolut ikke okay ikke at have én!!!!!

Klubbens skoleskærme har en ansvarsforsikring som er tegnet af klubben og Elever som flyver i disse skærme skal ikke tegne en selv.
Alle (inkl. elever) som flyver i egne (og andres) skærme skal selv tegne en ansvarsforsikring. Dette kan gøres hos DHPU (500DKK) og oplysninger om det findes på DHPU´s hjemmeside.

Har du ikke styr på din ansvarsforsikring - fornyer jeg ikke dit ratingkort:o)

Chefinstruktøren


07. Dec 2008
Kontingent 2009
Så er kontingentet for 2009 ved at blive sendt ud.

Som sidste år bliver det sendt ud elektronisk som mail ,med en vedhæftet fil, som man så kan overfører pengene via homebanking.
NB : Skriv navn eller pilot nr.

Min bøn som kasser :alle bedes kontrolerer at deres mail på hjemmesiden er korekt, så alle kan få deres kontingent opkrævning.

Hvis man ikke har modtaget sin opkrævning inden d. 20 Dec. ,bedes man kontakte kasseren.

Mvh Zøren

20. Nov 2008
Ny chefinstruktør
Jeg har i dag videregivet posten som chefinstruktør til Mads K. Ullitz.

Venlig hilsen
Jens Hassing


07. Nov 2008
Ny formand i PG Nord!
PG Nord har afholdt en velbesøgt og hyggelig generalforsamling.

På generalforsamlingen meddelte Morten Olesen at han ønsker at stoppe i bestyrelsen og dermed som formand.
Vi fra den gamle bestyrelse siger stort tak til Morten for hans indsats i klubben gennem de seneste 8-9 år hvoraf han i en stor del af tiden har været formand for klubben.

Ny formand blev Søren Søndergaard, et nyt og frisk medlem i klubben der brænder for PG flyvningen.

Vi ønsker Søren velkommen som formand i klubben.

Nye i bestyrelsen bliver :
Lars Bo Jensen og
Jesper Bak Larsen

Velkommen til dem også.

For fuldt referat fra GF, log ind på Paralog og check det ud.

Morten Thomassen



28. Okt 2008
Så er den her !
PG NORDS nye hjemmeside er oppe at køre.
Det har taget lidt længere tid end forventet, men arbejdet skal jo også passes.
Der er arbejdet på at give siden et nyt grafisk udseende der fremhæver de flotte fotos som mange af klubbens medlemmer lægger ud på siden.
Vi har også gravet lidt i arkiverne og fundet lidt om klubbens historie. Der er flere sjove fotos fra klubbens barndom med skærme i de mest chokerende farver :-)
Funktionsmæssigt ligger vi tæt på den velkendte PG Nord struktur, der jo har fungeret godt i årevis.
Vi håber klubbens medlemmer vil tage godt imod den nye hjemmeside, samt bære over med at der fortsat vil være enkelte ting der skal justeres.
God fornøjelse.

Preben, Jesper L. og Morten T.

01. Okt 2008
Nye radioer
Klubben har anskaffet sig 2 nye radioer (Nr. 57 & 58) af mærket Yaesu VX-120.
Begge radioer er udstyret med et 1400mAh batteri, bælteclips og en tilhørende lader!
Radioerne skal primært bruges til skoling af elever men kan også bruges til andre formål.

Hvis du låner/eller har en af klubbens radioer så husk følgende:
-Laderen slår ikke automatisk fra når batteriet er opladt på radioen.
-Hvis radioens batteri opbevares et koldt sted (feks en uopvarmet garage om vinteren) nedsættes levetiden på batteriet.
-Låner du en radio eller giver du en radio videre så husk at ændre det inde på paralog.dk under ”Udstyr” til den person som låner radioen. Dette gælder selvfølgelig ALT PGNord´s udstyr!!
-Har du ikke forstand på anvendelsen af radioens menu/opsætning så rådfør dig med en person som kender til radioen FØR DU FORSØGER på egen hånd!!

Menu/opsætningen af radioerne er meget avanceret og kræver en del tid at programmere.

God fornøjelse
Lars Bo Jensen


15. Sep 2008
Opgraderinger
Jonas Andreasen og Søren Søndergaard er blevet opgarderet til PP2. Tillykke.

Jens Hassing

17. Jan 2008
Ansvarsforsikring 2008
For dem som har tegnet ansvarsforsikring (og ulykkesforsikring) gennem DHPU - er det tid til at betale for året 2008.

Se mere her: klik

HUSK! det er lovpligtigt og DIT ansvar at have en ansvarsforsikring når du paraglider.

NB: PGNord´s skoleskærme ER ansvarsforsikret - så er du elev og flyver i KLUBBENS skærme så er det ikke nødvendigt at tegne en selv.

/Mads U


14. Jan 2008
Ratingkort
Så har jeg modtaget de nye ratingkort. Ratingkortet kan udleveres så snart der er betalt kontingent for 2008.

Venlig hilsen
Jens Hassing


16. Nov 2007
Videoaften
Vinteren står for døren.
Det er tid til indendørs aktiviteter.
Vi forsøger at køre en videoaften med PG film og snak :-)

Datoen er fastsat til torsdag den 24. januar kl. 19.00.

Vi mødes i 10 klasses centeret på
Filstedvejens skole
Filstedvej 16
9000 Aalborg

Hvor Jens Hassing har lovet at vi kan bruge skolens videorum.

Foreløbig ser programmet sådan her ud.

Intro om paraglidingture og andre oplevelsesture til Peru v. Calle Granholm.

Video: ”Manilla Sky” fra VM i Australien 2007
Video: ” X-Alps 2005 og 2007
Videouddrag " Performance flying" med Jocky Sanderson
Diverse klubvideoer efter ønske.


Tilmelding under arrangementer.
Klubben sponsorerer lidt chips, øl og vand så vi kan få den rette biografstemning ;-)

Morten T og Hans Henrik.



09. Maj 2007
Sikkerhedskursus
Bestyrelsen overvejer at arrangere et sikkerhedskursus. Enten sidst på sommeren eller til næste forsommer.
Men inden vi går for vidt vil vi gerne høre medlemmernes mening.

I bestyrelsen mener vi at et sikkerhedskursus er den naturlige fortsættelse af din uddannelse efter du har fået PP3.Man får lov til at prøve sine grænser under meget sikre forhold, og dermed få mere tillid til dine egne og din skærms evner. Man bliver kort sagt en bedre og mere sikker pilot af sådan et kursus.

Hvis du kunne tænke dig at komme på et sikkerhedskursus så tilmeld dig det oprettede arrangement i Paralog og skriv hvornår du helst vil, samt om du vil foretrække Norge eller Frankrig som destination. ( Norge 3 dage, Frankrig 1 uge)
Vi satser på at søge DHPU om tilskud til turen så prisen skulle ikke blive for voldsom.

Tilmeldingen er ikke bindende men kun tænkt som en oplysning til bestyrelsen om hvor mange der kunne være interesserede.

Har du længere kommentarer til dette så brug den nyoprettede tråd i klubforum.

Helst en melding inden 30. maj aht. kommende bestyrelsesmøde.

08. Mar 2006
Forsikringpolice NFF
Nu kan I udskrive en forsikrings kvittering via DHPU's hjemmeside.

Besøg siden http://www.dhpu.dk/forsikring

Der er der tilføjet et link til kvitteringsdelen.

Den direkte vej til kvitteringsdelen er :
http://www.dhpu.dk/forsikring/kvittering

God fornøjelse

Med venlig hilsen

DHPU

04. Maj 2005
Ring med Skype

Installere Skype.
Nu kan du tilføje dit Skype-brugernavn under din profil, ved at logge ind, så andre med skype kan ringe til dig gratis. Skype-brugernavnet ses på medlemssiden under menuen 'klubben'.

Læs mere om Skype på dette link: www.skype.com

Installere Onlineindicator
På medlemssiden kan man også se om brugeren er online, hvis brugeren har installeret en 'onlineindicator'
Se her hvordan du gør: link

Link til download: onlineindicator

Du skal også have .NET Framework installeret på computeren og den hentes her fra Microsoft: Download

Det eneste du skal bruge er en computer og et headset, så kan man ringe gratis sammen.

Mvh Preben